Problemy w globalnym sektorze lotniczym powracające do zdrowia po pandemii COVID-19 będą kontynuowane w nadchodzących latach, powiedział Financial Times Akbar al-Baker, dyrektor generalny Qatar Airways.
„Pandemia zakłóciła łańcuchy dostaw w branży. Myślę, że potrwa jeszcze kilka lat, nie skończy się jutro” – powiedział.
Wśród głównych problemów, z jakimi boryka się linia lotnicza, Akbar al-Baker zauważył brak siły roboczej w Europie, opóźnienia w dostawach samolotów przez producentów oraz brak części zamiennych.
Powiedział, że problem braku personelu w europejskich liniach lotniczych i na lotniskach stanowi największą trudność dla Qatar Airways, ponieważ zakłóca regularność lotów do Doha.
Na początku tego miesiąca lotnisko Heathrow podjęło bezprecedensowy krok, prosząc linie lotnicze o ograniczenie lotów, ponieważ nie jest w stanie obsłużyć napływu pasażerów.
Al-Baker, który reprezentuje katarski suwerenny fundusz majątkowy, jego udziałowiec w radzie dyrektorów Heathrow uważa, że urzędnicy lotniska powinni byli wcześniej powiadomić linie lotnicze o swoich obawach. Zauważył jednak, że problemy te dotyczą nie tylko Heathrow, ale są systemowe dla Europy.